Vil bare informere alle palmedyrkere om at hydrogenperoksid (H2O2) kan anbefales på palmer som er blitt angrepet av bakterier eller sopp, hell litt 2-6% hydrogenperoksid på palmen og den vill raskt bli dessinfisert!
Min fortunei fikk seg en en "trøkk" i vinter og har fått skade på de midtre spirene. Det hemmet nok imunforsvaret litt. Har startet behandling med hydrogenperoksid (3%) og en soppbehandlende spray. Tiden vil bare vise om dette vil gi resultater.
Jeg er ganske sikker på at hydrogenperoksiden reddet palmen. Rett etter behandlingen stoppet råten ved de nyeste spirene, og 2 måneder etterpå har den utviklet 2 nye store spirer som er i ferd med å folde seg ut. Beklager de regnfulle bildene!
Gjødsel Forebygge rotning Fremskynde spireprosessen ved å blande H2O2 i vannet når frøene myknes opp Øke suksessraten når man tar avleggere Vanning med H2O2 motvirker muggsopp og bakterieangrep i jorden Forebygge meldugg
Hei hydrogenperoksid kan fåes kjøpt på apoteket som regel 3%, man kan også få tak i sterkere men da må apoteket bestille. Jeg legger til at hydrogenperoksid er et strekt oksiderende stoff og må ikke komme i kontakt med hud øyne eller svelg, når det er sagt så har jeg hatt overaskende bra resultater ved bruk av hydrogenperoksid.